9 Kasım 2014 Pazar

HAYATINIZDA KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPMAK İÇİN 7 ÖNERİ:



* Geçtiğimiz 5 sene içinde hayatımda son derece köklü değişiklikler yaşadım.

-> Finansal hedeflerime ulaştım, ...
-> muhteşem bir hayat arkadaşı edindim, 
-> kendime olan güvenimi geliştirdim ve 
-> çok daha mutlu olmayı başardım. 

* Peki bunu nasıl yaptım? 

Onlarca kitap okuyor ve hayatımda değişiklik yaratacak düzinelerce teknikten yararlanıyorum.



-> Sizlerle bunların en etkili yedi tanesini ve onlardan nasıl faydalandığımı paylaşacağım:



1. Olumlamalar

* Olumlamalar, kendinize kendinizle ilgili söylediğiniz pozitif yargı cümleleridir.


-> Örneğin “Çok sabırlı biriyim.”
-> Kendinizle ilgili olumlamaları bir yere yazın ve bunları her gün inançla ve hissederek kendinize tekrar edin.
-> Bunu hayata geçirdiğinizde, bu olumlamalar bilinçaltınızın derinliklerinde yer etmeye başlayacak.
-> birkaç hafta deneyin ve nasıl işe yaradığına kendiniz tanık olun.




2. Hayal etme

* Pek çok insan kullanılmayan hayal güçlerinin inanılmaz etkisini göremeden yaşayıp gidiyor.
-> Oysa hayal etme yeteneği, olmasını istediğimiz şeyleri yaratmamızı sağlayan en önemli şeydir.

* Kendinizi belli bir durumun içinde hayal edin ve o durumda nasıl bir davranış ve performans göstermek istiyorsanız tam da onu gerçekleştirirken düşünün.


-> Bu işinizle ilgili olabileceği gibi bir partide, ya da herhangi bir yerde olabilir.
-> Şimdi kendinizi nasıl istiyorsanız tam da öyle konuşurken, ne istiyorsanız söylerken, ve aynen öyle davranırken hayal edin.
-> Detayları atlamayın,
-> ne hissettiğinizi,
-> düşündüğünüzü de
-> aklınıza veya kâğıda not edin.



* Hayal etmek işe yarar çünkü deneyimlemek istediğiniz durumu zaten yaşamış olduğunuza dair beyninizi kandırır.

* Bu da siz onları gerçekten de yaşamışsınız gibi, geçmiş tecrübeler yaratır, ki bu tecrübelerden gerçek hayatta faydalanmak çok daha kolaydır.




3. Günlük

* Günlük tutmak pek de hoş bir fikir gibi gelmeyebilir, ancak inanılmaz derecede etkilidir.
* İşte iki farklı yöntem:

-> İlk olarak bilinç akışı yönteminden bahsedelim.

* Herhangi bir konuyla, sorunla ya da durumla ilgili, içinizden geldiği gibi yazabilirsiniz.
* Günlüğünüzü kimsenin okumayacağını farz edersek, en yakın arkadaşınızla konuştuğunuz zaman bile yer yer olabileceği gibi, burada hiç kimse sizi yargılamayacak.
-> Bunu yapma kendinizle ilgili farkındalığınızı büyük ölçüde artıracaktır.


* İkinci ve daha da etkili bir yol ise günlüğünüze kendinize soracağınız yönlendirici sorular yazmanızdır.


-> Geleceğimizi belirleyen, kendimize sorduğumuz sorulardır.
-> Örneğin daha başarılı olmak istiyor ancak gereken özgüveni hissedemiyorsanız kendinize soracağınız şu soru ise yarayacaktır:
-> "Başarılı olmak için beş sebebim ne?"



4. Olumlama duası

* Olumlama duası, olmasını istediğiniz şeyin zaten olduğuna inanmaktır.
-> Ben kişisel olumlama dualarımı şöyle yapmaktan hoşlanıyorum:
-> "Tanrım, bana işimde harika bir hafta,
-> ilişkilerimde bol neşe ve coşku, ve
-> bu haftanın her günü mutluluk bahşettiğin için teşekkür ederim."


* Sadece istediğimin zaten olmuş olduğuna inanmıyor, ayrıca bunun için teşekkür ediyorum. (minnettarlık duygusuna bakabilirsiniz)



5. Sınırlayıcı inançların üstesinden gelmek

* Sınırlayıcı inançların en zor tarafı, onların hangileri olduğunu bulabilmektir.
-> Girişimci Dane Maxwell’in gösterdiği gibi, bu tür bir düşünceyi kendinize şu üç soruyu sorarak tespit edersiniz:

1.-> Neyi başarmak istiyorum?
2.-> Neden henüz başaramadım?
3.-> Beni hangi inanışlarım alıkoyuyor?



*Cevaplarınızı yazın.


-> Artık bu inançları tersine döndürmeye hazırsınız.
-> Bunu yapmanın yolu, Byron Katie'nin önerdiği şu dört sorudan geçiyor:

1.-> Bu inanış doğru mu?
2.-> Bunun doğruluğunu kesinlikle bilmem mümkün mü?
3.-> Bu düşünceye inandığımda nasıl hissediyorum?
4.-> Buna inanmıyor olsaydım hayatım nasıl olurdu?



6. Meditasyon

* Çok çeşitli meditasyon teknikleri mevcut, ancak başlamak için en iyi yol bir Zen meditasyonu olan Zazen’i öğrenmek ve uygulamaktan geçiyor.
-> Zazen'de, nefes alıp verdikçe nefesinizi sayıyorsunuz, bu kadar basit.
-> Her nefesini içinden say.
-> Bunu her gün beş dakika yaptığınızda farkındalığınızın nasıl arttığına siz de şaşıracaksınız.


7. Minnettarlık

* Michael Beckwith’in dediği gibi, şükran duygusu hissettiğimizde zihnimizi, mutlu ve minnettarlık duyacağımızı şeyleri aramaya yönlendiririz, şikâyetçi olacağımız şeyleri aramaya değil.
* Bu olumsuz duygular içinde bulunduğunuz ya da basitçe mutsuz hissettiğiniz zamanlar için en güçlü iyileştiricidir.


-> Minnettarlık veya şükran duygusunu hissetmek için bir liste yapmak ve her gün minnettar olduğunuz şeyleri buraya yazmak iyi bir yoldur.
-> Ben kişisel listeme 5 ilâ 10 şey yazarak başlamıştım ve 10’a ulaşmak için bile epeyce bir düşünüp kendimi zorlamam gerekiyordu.
-> Şimdiyse bana verildiği, sahip olduğum için minnettarlık beslediğim 50-100 şeyi rahatlıkla yazabiliyorum.
-> Bu tamamen hayatımı değiştirdi.


Yazan : Tom Casano






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...