8 Ekim 2015 Perşembe

Papazın hikayesi!




Bir Papaz kilise de kasaba halkına konuşma yaparken şiddetli bir yağmur başlamış. Yağmur ve gök gürültüsü öyle şiddetlenmiş ki, papazın dinleyenler yavaş yavaş kiliseyi boşaltmaya başlamış.
Saatlerce süren yağmur kasaba halkını iyice korkutmuş. Evleri su basmaya başlayınca hep beraber kasabayı boşaltmaya karar vermişler. Geride kalan birkaç kişi kiliseyi uğrayıp Papazı da uyarmışlar.
“Papaz Efendi, köyü su bastı. Bazı evler yıkılmaya başladı. Herkes köyü terk ediyor. Haydi sizde birkaç eşyanızı alın da gidelim” demişler.
Papaz, hiç tereddüt etmeden, “Siz gidin!” demiş. “Allah beni korur!”
Papazı ikna edemeyeceklerini anlayan köylüler uzaklaşmışlar. Tüm köyü su basmış. Birkaç kişi bir tekneyle kiliseye yaklaşmış. Kilisenin birinci katı su dolduğu için Papaz ikinci kata çıkmış Tekneyle kiliseye yaklaşan köylüler, “Papaz Efendi! Köyde birçok ev yıkıldı. Kilisenin de yıkılma ihtimali var. Haydi sen de gel. Bizim tekneyle uzaklaşalım buralardan” demişler.
Papaz, “Siz gidin!” demiş. “Allah beni korur!”
Kilisenin ikinci katı da suyla dolunca Papaz kilisenin tavanına çıkmış oturmuş.
Kiliseye bir helikopter yaklaşmış. Helikopterden kilisenin damına merdiven uzatan görevliler, Papaza seslenmişler. “Papaz Efendi! Haydi şu merdivenden tırman da, seni de kurtaralım!” demişler.

Papaz, hiç tereddüt etmeden, “Siz gidin!” demiş. “Allah beni korur!”
Görevliler Papazı ikna edemeyeceklerini anlayınca uzaklaşmışlar. Kısa bir müddet sonra da kilise yıkılmış ve Papaz sel sularına kapılarak ölmüş.
Hikayede bu ya! Öte dünyada Papaz yaratıcıya sitem (!) etmiş.
“Allah’ım! Ben sana güvendim. ‘Beni Allah korur!’ dedim. Ama sen beni kurtarmadın!”
Yaratıcı papaza, “Ben seni kurtarmak için elimden gelen her şeyi yaptım!” demiş.
“Yağmur başlayıp hızlanınca, kapına adamlar gönderdim. Sen onları dinleyip çıkmadın. Kilisenin yarısı suyla dolunca, tekneyle adamları gönderdim seni kurtarsınlar diye. Sen onların dediklerini de dinlemedin. Kilise yıkılınca sel sularının altında kalma diye sana Helikopterle adam gönderdim. Sen Helikoptere de binmedin.
Ben sana daha nasıl yardım edeyim?”

İşte böyle,

Evet Tevekkül etmek (Allah'a güvenmek) gerekir ama ne zaman? 
Bir işi başlattıktan sonra... Bütün önlemleri, tedbirleri aldıktan sonra.. Velhasılı kendi üzerine düşeni yaptıktan sonra.
MEVLANANIN DEDİĞİ GİBİ;

"Eğer Allah'a mütevekkil isen, çalışmanla tevekkül et. Tohumu ek, sonra da her şeye kadir olan Allah'a dayan. Hz. Peygamber bedeviye ne dedi: "Önce deveni bağla sonra tevekkül et."



A birde; size bir hediye geldiğinde, başınız dara düştüğünde, size uzanan eli asla geri çevirmeyin.."
Size o el aracılığıyla yardım gönderen Rabbinize teşekkür edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...