1 Haziran 2018 Cuma

ŞANS YARATMA TEKNİKLERİ


Neden bazı insanlar inanılmaz derecede şanslıyken, diğerleri hak ettikleri olanaklara asla sahip olamaz? Bir psikolog, yanıtı bulduğunu söylüyor
10 yıl önce, şansı araştırmaya başladım Neden bazı insanların hep doğru zamanda doğru yerde olduğunu, diğerlerinin ise sürekli olarak şanssızlıklarla boğustuğunu merak ediyordum
Ulusal gazetelere ilan vererek kendilerini her zaman şanslı ya da şanssız hisseden insanların benimle temasa geçmelerini rica ettim Yüzlerce sıradışı erkek ve kadın, araştırmam için gönüllü oldu Yillar boyunca, onlarla söyleşiler yaptım; yaşamlarını gözlemledim ve deneylere katılmalarını sağladım
Sonuçlar gösteriyor ki insanlar, neden şanslı ya da şanssız olduklarını tam olarak bilemeseler de düşünceleri ve davranışları, bu durumu büyük ölçüde açıklıyor Bir şans ya da bir fırsat gibi görünen durumları düşünelim Şanslı insanların bu tür firsatlarla sürekli karşılaşmalarına karşılık, şanssız insanlar bunlarla hiç karşılaşmazlar Bu durumun, insanların söz konusu firsatları fark etme yetenekleri arasındaki farklılıklardan mı kaynaklandığını bulmak için basit bir deney yaptım
*Hem sansli, hem de sanssiz insanlara bir gazete verdim ve onlardan gazeteyi iyice inceleyip icinde ne kadar fotograf oldugunu bana soylemelerini istedim Gazetenin ortalarinda bir yere, uzerinde su not yazili olan buyuk bir mesaj yerlestirdim: “Deney gorevlisine bunu gordugunuzu soyleyin; 250
dolar kazanin” Bu mesaj, sayfanin yarisini kapliyordu ve yuksekligi 5 cm’in uzerinde olan bir fontla yazilmisti Herkesin yuzunu sabit bakislarla suzuyordum Sanssiz insanlar, bunu fark edemezlerken, sansli insanlar hemen fark ettiler
Şanssız insanlar, genel olarak şanslı insanlardan daha gergindirler Bu endişeli ruh hali, beklenmeyeni fark etme yeteneklerine zarar verir Sonuç olarak, fırsatları kacirirlar; çünkü başka bir şeyi aramaya aşırı
odaklanmışlardır
Partilere, mukemmel eslerini bulma dusuncesiyle giderler; bu yuzden de iyi arkadaslar edinme firsatlarini kacirirlar Belli is ilanlarini bulmaya kararli bir bicimde gazeteleri incelerler ve diger is olanaklarini kacirirlarŞSansli insanlar, daha rahat ve aciktirlar Dolayisiyla, yalnizca aradiklarini degil, orada ne oldugunu da gorurler Arastirmam, sonuc olarak sunu gosterdi:
*Sansli insanlar, dort ilke sayesinde sanslarini yaratirlar *
*Sans firsatlarini yaratma ve fark etme konusunda beceriklidirler; *
*Sezgilerini dinleyerek sansli kararlar verebilirler; *
*Olumlu beklentiler sayesinde dogru cikan tahminlerde bulunurlar ve
*Şanssizligi sansa donusturen esnek bir yaklasim benimserler*
Çalışmanın sonuna doğru, bu ilkelerin, şansı yaratmada kullanılıp kullanılamayacağını merak ettim Bir grup gönullüden, bir ay boyunca, şanslı bir insan gibi düşünüp davranmaya yardımcı olacak egzersizler yapmasını istedim
Çarpıcı Sonuçlar
Bu egzersizler, sans firsatlarini fark etmeleri, sezgilerini dinlemeleri, sansli olmayi ummalari ve sanssizliga karsi daha esnek olmalarinda onlara yardimci oldu Gonulluler, bir ay sonra dondu ve neler oldugunu anlattilar
Sonuclar, carpiciydi: Bu insanlarin % 80’i, artik daha mutluydu; yasaminda daha cok tatmin oluyordu ve belki de en önemlisi, daha sansliydi Sonuc olarak, asla akla gelmeyecek “şans faktörü”nu bulmuştum
Asağıda, Profesör Wiseman’in şanslı olmak için önerdiği dört temel ipuçu bulunuyor:
1- İçsel sezgilerinizi dinleyin; normalde doğru çıkarlar
2- Yeni deneyimlere ve normal rutininizi bozmaya açık olun
3- Her gün birkaç dakikanızı iyi giden şeyleri hatırlayarak geçirin
4- Önemli bir toplantI ya da telefon gorusmesi oncesinde kendinizi şanslı olarak hayal edin Şans, çoğu zaman, doğru çıkan bir tahmindir*
* Prof Richard Wiseman
Hertfordshire Üniversitesi,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...