19 Aralık 2014 Cuma

KIRMIZI LAHANA

Restoranlardaki salataların içinde en çok o kırmızı lahanayı seçerek yerim ben:)
Nasıl yapıyorlarsa pembe pembe ve çok lezzetli olur..
Restoran işleten birine püf noktasını sordum, sirke ve limon suyunda bekletiyoruz hepsi bu dedi..
Ama hayır bence hepsi bu kadar değil:) Çünkü benim lahanalarım o kadar açık pembe olmuyorlar..
Noluur sırrını bilen söylesin?:)
Tarifini ararken doğal olarak faydalarını da merak ettim:)



Son derece faydalı olan bu sebze C vitamini ağırlıklı olarak B ve E vitaminleri içerir. 
Ayrıca kükürt,demir, magnezyum, potasyum, kalsiyum açısından da zengindir.
Vitamin ve mineral açısından metabolizmayı destekleyici bir depo olan kırmızı lahananın en büyük özelliği ise kanser hücrelerine karşı direnç sağlayıcı bir madde içeriyor olmasıdır. Kırmızı lahana içeriğindeki bu kimyasal madde kanserli hücrelerin üremesini engeller. Kanser ile mücadele eden birçok hastanın vazgeçilmezi olan kırmızı lahana dr.lar tarafından da önerilmektedir.
Kırmızı lahana iştah açıcıdır. 
Kansızlığa faydalıdır. Astım hastaları da şifa amaçlı çeşitli şekillerde kırmızı lahana tüketir. Kırmızı lahana öksürüğü keser ve balgam söktürücü özelliğe sahiptir. 
Romatizmal ağrılarda ise kırmızı lahana haşlanarak ağrılı bölgeye sarılırsa ağrı kesici etkisi gösterir. 
Eklem bölgesi kireçlenme sorunlarını da azalttığı bilinmektedir..

Ayrıca kırmızı lahana suyu sıkılıp çıkartılırsa yada kaynatılırsa soğuk algınlıklarında göğüs yumuşatıcı, nezle ve grip önleyici olarak kullanılabilir.


Evlerimizde genellikle salatalarda kullandığımız kırmızı lahana Çiğ olarak tüketildiği gibi, yemek ve turşu şeklinde de tüketilmektedir.



Bunun için;


Kırmızı lahanayı doğrayıp bol tuz ile derin bir kapta bir gün bekletin. Ertesi gün elinizle suyunu sıkıp süzdürdükten sonra kavanoza doldurun. Ağzına kadar üzüm sirkesiyle doldurup, salata yapmaya hazır hale getirin. İsteğe göre roka, dilimlenmiş zeytin, mısır konservesi ilave edip salata yapın.




ALINTIDIR..

2 yorum:

  1. Nuralcığım...ben şöyle yapıyorum.doğruyorum tuzla bir güzel ovuyorum.sonra kara suyunu yıkıyorum.cam kavanoza dolduruyorum.yarısından fazla hazır satılan limon sos'undan döküyorum.çok değil üzerine göz ayarı ama ,yarım çay bardağı sirke...böyle söylüyorum ama kavanoza göre diyeyim.ağzını kapatıyorum.1 gün bekliyor ertesi gün ..marul salatasında mısırla çok yakışıyor.rengi aynen restoran daki gibi oluyor.nuralcığım ....bende antalyada bir otel ahçısından ögrendim.inşallah iyi anlatmışımdır. sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız Emel hanım hemde çok güzel tarif etmişsiniz:) Evet tuzla ovduktan sonra su ile yıkamak gerekiyormuş.. O kara su akınca rengi açılıyormuş bende denedim:)

      Sil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...