11 Mayıs 2010 Salı

Isırganlar ısırsın seni!

Yine cezvelerde otlar kaynamaya başladı... Mutfaktan değişik kokular yayılmakta eve...
Senelik ısırgan otu kürüme başlamış bulunmaktayım...
Ne kadar seviyorum ben böyle şeylerle uğraşmayı...
Cadı falan mıydım acaba ben bi önceki masalda!? Mucizevi iksirler hazırlayan...



Değildiysem de dün olmayı çok istedim bir an...

Bi' kaç saniyeliğine...
Bir parmak çıtlatmasıyla ısırganlar seni kovalasın kahkahalarım şatoyu çınlatsın istedim!

İstedim valla!
Kızdırdı beni amaa..!!!

Neyse bu başka bir mesele.. Konumuz ısırgandı dimi..

Geçen gün senelik stoğumuzu yapmak için ısırganlarımızı topladık!
Isırgan toplamak kolay iş değil.. Adı üstünde ısırıyor işte. Hem de çok fena çokk :)
Eldiven giymek gerek...
Aslında o ısırması içinde çok faydalı diyorlar.. Ağrı varsa çeker alırmış vücuttan. Bilmiyorum ben yalancısıyım söyleyenlerin... Birisi gıcıklığına uydurmuşta olabilir! Hah ha! Dedim ya fena ısırıyor ve uzun bir süre acısı geçmiyor..




...gördüğünüz üzere; o topladığımız ısırganlar çoktaaan kurutulduu....




...veee kavanozlara dolduruldu bile.

Bu kadar Isırganı ne yapıyorsun diye bir soru gelmişti geçenlerde.. Senelik Isırgan kürü yaparım ben.. Bir dönem çok midem ağrımıştı ve internetten araştırırken mideye çok iyi geldiğini okumuştum.. O gün başladı tanışıklığımız.
Aktardan aldırdığım Isırganla ufak bir kür uygulamış ve çok ama çokk faydasını görmüştüm..
O gün bugündür ısırgan benim hayatımın mucize iksiri!

Başın mı ağrıyor ISIRGAN!
Kırıklık mı var ISIRGAN!
Miden, dişin, vesaire... her derde deva bana göre.. Belki Placebo etkisi yapıyor da olabilir! Bilemedim şimdi.
Ama iyi geliyor işte...

Şimdi gelelim faydalarına...
"Isırgan baharda toplanır yıkanarak temizlenir ve gölgede kurutulmaya bırakılır. İyice kuruduktan sonra ince kıyılır ve hava almayan kaplarda saklanır. Isırganotunun yapraklarında; flavon, C vitamini, demir, mineral tuzlar, bitki asitleri, betasitosterin, sterylglucosid, ve lignan içerirler. Tohumlarında; müsilaj, proteinler, sabit yağ, carotinoid ve clorophyll bulunur. Köklerinde ise; tanen, sterolen, sterylglucosid ve lignan vardır.

Bir ısırgan otu küründen sonra, kişi kendini çok kısa bir süre içerisinde eskiye oranla çok daha rahat hisseder, enerji ve çalısma gücü geri gelir, dış görünüm olarak da belirgin bir düzelme başlar. Ödemlerde, ısırganotu bedendeki fazla sıvıyı emerek büyük yararlar sağlar. Kan yaptırıcı özelliği sayesinde, kansızlık solgunluklarında, alyuvarlar eksikliğinde ve anemi de yardımcı olabilir. Isırganotu Yaprakları, idrar arttırıcı, ödem çözücü, kan temizleyici, demir eksikliğini giderici, kan yaptırıcı, iltihap giderici, kan dolaşımını ve organizmayı uyarıcı etkileriyle; romatizma ve gut, romatizmal eklem deformasyonu, böbrek ve idrar yolları iltihabı, baş ağrıları, prostat büyümesi, mide ve bağırsak ülseri, böbrek ve safrakesesi taşları, güçsüzlük, yogunluk ve bitkinlik halleri, kansızlık ve alyuvarlar eksikliği, tüm allerjik rahatsızlıklar (saman nezlesi dahil), egzema, ergenlik sivilceleri ve fistüller için kullanılmaktadır.
İkbaharda ve sonbaharda, onunla 4 haftalık bir çay kürü yapmak önemlidir. Sabahları aç karnına, kahvaltıdan yarım saat önce bir bardak ve gün boyunca 1-2 bardak çay yudumlanarak içilebilir. Herhangi bir alLerji rahatsızlığı çekenler (bahar nezlesi dahil) uzun bir süre ısırganotu çayı içebilirler. Bu tür çay kürlerinden sonra kişi kendini anlatılamayacak kadar iyi hissedebilir."


Kaynak: Bitkisel- tedavi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...