25 Temmuz 2010 Pazar

Negatif düşünce kalıplarını değiştirmek için olumlamalar.


Sucluluk Duygusu icin olumlama: 
Gecmisimi sevgiyle arkamda birakiyorum, kendimi affediyorum, huzur icindeyim.
Güvensizlik Duygusu: Kendimi seviyor ve onayliyorum. Kendi degerimi görmeyi seciyorum. Ben gücluyum.
Yasam korkularinin olmasi: Güvendeyim, hersey olmasi gerektigi gibi, huzur icindeyim
Bagimliklarin olmasi: Ozgur olmayi seciyorum, gecmisi arkamda birakiyorum, kendimden zevk aliyorum.
Güçlü öfke duygusunun olmasi: Kendimi bagisliyorum,kendimi seviyorum ve kendi iyiligim icin herkesi bagisliyorum.
ıletisim Sorunlari: Rahatca konusuyorum, kendimi anlatiyorum ve insanlari anliyorum.
Basarisizliklar yasama: Kendimi seviyorum ve onayliyorum. Ben her zaman ve tamamen yeterliyim.
Kendini cirkin bulma: Ben guzelim,degerliyim ve mutlu olmayi seciyorum.
Kendini pis hissetme: Bedenimi ve zihnimi seviyor ve onayliyorum. Gecmisi arkadam birakiyorum, ben harikayim.
Konsantrasyon Sorunu: Dusuncelerimi istedigim yerde odakliyorum ve merkezimdeyim. Hersey yolunda.
Stres: Tamamen gevsiyorum ve rahatliyorum. Hersey olmasi gerektigi gibi oluyor. Ben yeterliyim.
Kararsizlik: Ben kararlıyım, kararlarima sadigim ve kendimi destekliyorum.
Geçmiş saplantısı: Gecmisi birakiyor ve yeni olani sevgiyle kabul ediyorum. Hersey benim hayrima calisiyor.
Duygusal sorunlar: Kendimi seviyor ve onayliyorum. Mutlu olmayi seciyorum ve sevgiyi her yerde buluyorum.
Mükemmellik ihtiyaci: Yasamimdan hersey yeterli ve kendimi seviyorum. Hersey olmasi gerektigi gibi kolayca oluyor.
Başkalarınca yönetilme: Gucumu geri aliyorum ve kendi kendimi yonetiyorum. Ben ozgurum.
Gereksiz Endiseler: Yasama guveniyorum, yasamimda hersey yeterli ve hersey yolunda
Biri bitmeden digerine gecmeyin. Istikrarli calisma ile mutlaka sonuc alacaginiza inanin. Her bir duygu icin her gun en az 1 kere olumsuz bir dusunce urettiginizi varsayabilirsiniz. Ancak sizin yasaminizda cok daha fazla da olabilir. Buna karar verecek olan sizsiniz.

Peki eski dusunce modellerini silmek ve yerine yeni olumlu dusunce modelleri koymak icin ne yapmaliyiz?
Bunun bir cok farkli yolu olmasina ragmen herkesin yapabilecegi, en kolay tekniklerden biri olumlama yapmaktir.
Nasil yillarca negatif dusunceler urettiysek,simdi de pozitif dusunceler uretmeye baslayacagiz. Bu calisma belki biraz zaman alacaktir ama duzenli olarak calisirsaniz sonucta cok basarili olacaksiniz. Ornegin 30 yasinda bir insan her gün 1 kere suçluluk oluşturucu bir düşünce formu yaşasa bilinc alti kayitlarinda 11 bin civari sucluluk kaydi var demektir. O halde bu sayinin daha uzerinde sucluluk dusuncesinin karsiti kabullenme ve bagislama dusuncesi olusturdugum zaman artik eski kayitlar hukumunu kaybedecek,silinecek ve bilinaltinin gercekleri degisecektir. Demek ki buna gore her gun 100 kere yeni kayitlar icin olumlama yaparsam calisma ortalama olarak 4 ayda, eger her gun 400 kere olumlama yaparsam calisma 1 ayda bitecektir. Elbette bu bir tek olumsuz dusunce formudur ama sadece bunun degismesi bile yasamda cok seyi degistirecektir ve 1 ay sonra diger calismalari da yapmaya baslayabilirsiniz.


kaynak: Berna Özcan Demir

1 yorum:

  1. Bu olumlalari sessiz olarak icimizden soylesek olurmu. Calisirken bile mesela. Bunlari gunluk rituel olarak yapsak. Yani gun icinde sesli soyleme imjani hwr zaman olmayabilir..

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...