6 Aralık 2010 Pazartesi

Naftalinleyelimde mi saklayalım, yoksa...

{iki sene evvel yazdığım bir yazı bu.. Arınma dönemindeyiz ya hani, tam zamanı hatırlamanın diye düşündüm!}



Image Hosted by ImageShack.us

Öyle eşyalar vardır ki atmaya asla kıyamazsınız... Sizinle oradan oraya sürüklenir durur... Onlardan ayrılmaya dayanamazsınız.
Sizin için hatırası olanlar her baktığınızda yüzünüzü gülümsetenler vardır ama bunların yanında her gördüğünüzde içinizi burkan acı bir tebessüm bırakanlarda...
İşinize yarayanlarda vardır... Gerekli gereksiz yer işgal etmekten başka bir işe yaramayanlarda!

İşte yıllar öncesinin Elele dergisinden not alıp sakladığım "hemen atmanız gerekenler ve daima saklamanız gerekenler" listesi...


Daima saklanması gerekenler:


*Gençken çekilen fotoğraflar... {Saklanması gereken şeylerin en başında gelmeli bana göre ve hatta mümkünse her sene mutlaka resim çekinilmeli... }

*Hiç kimseye anlatmamanız gereken sırlarınız. Ailenizden birileri ve en yakın arkadaşlarınız dahil... { Her şeyinizi herkesle paylaşmak zorunda değilsiniz bunu kafanızdan çıkarın bir kere bazı şeyler bırakın size kalsın... }

*Anne ya da annanenizden kalan mücevherler...

*en sevdiğiniz kitaplar, dergiler, gazete kupürleri

*İyi bir kuaför, jinekolog, temizlikçi kadınınız...

*En azından bir kere ciddi bir şekilde darıldığınız arkadaşınız. Çünkü kavgalar dostlukları güçlendirir. {İlle bir kez darılmak şart mı bilemiyorum :) ama dostluğuna inandığınız birinin elini tuttunuz mu bir daha asla bırakmayın kolay bulunmuyor!}

*Kendi adınıza açtığınız tasarruf hesabınız, dünya hali belli mi olur?

*Aileden kalan gayrimenkul

*Dişlerinize gözünüz gibi bakın yaşlılıkta ne demek olduğunu anlarsınız! {Evet, Annem bu şıkkı teyit eder gibi çok sık tekrarlıyor bu cümleyi... Son zamanlarda dişleriyle ilgili bir sürü problem yaşadı da!}

*Ne kadar modası geçmiş olsa da içindeyken kendinizi iyi hissettiren kıyafetleriniz. {Moda umurumda bile değil zaten! Benim için önemli olan tek şey bana yakıştığına inanmam... Birde şık olmalı ama aynı zamanda içinde kendimi mutlaka rahat hissetmeliyim... }

*Çocukluğunuzda sizi olumlu olarak etkilemiş bir günden kalan kostüm, süsler vesaire... {Buna çok pişmanım işte şeker pembesi bir elbisem vardı bana çok yakışan, niye onu saklamamışım ki, ya da annemin hiç mi aklına gelmemiş ilkokulda giydiğim o boyumdan büyük içerisindeyken gözükmediğim lale kostümümü saklamak! :( }

*zaman geçtiğinde antika olacağınıza inandığınız eşyalar... {Dikkat edin de abartmayın! O lazım olursa, bu lazım olursa düşüncesi değil mi evlerimizi çöp ev haline getiren?! }

*Eski aile dokümanları şu an işe yaramıyor olsalar dahi...

*Eşinizin ilk hediyesi... { ne ilki? Hiç bir hediyesini -şu an üzerime olmasa dahi- kıyıpta atamıyorum ben... Bu yüzden koca bir kutum var benimle evden eve gezen }

*Söz nişan kıyafetleriniz.

*En sevdiğiniz parfüm.

*size uğur getirdiğinize inandığınız bir eşya!

*özel koleksiyonlarınız kasetler, kitaplar...

*Eski porselenler, fincanlar, tabaklar vesaire...

*Çocuk seven, bulaşık yıkamaktan gocunmayan ve sizi sadece hatırınız için öpmeyen bir erkek!

Korunması gerekenler listesine benim eklemek istediklerim...

*Sınırlarınız... İstemediğiniz noktada "Hayır" diyebilmek...

*Cildiniz! Sizin en değerli giysiniz! Bir ürün kampanyası reklamı gibi oldu:) Ama şaka bir yana cildinize iyi bakmalısınız iş işten geçmeden...

*Sağlığınız... İleriye dönük bedeninize yatırım yapmak!


Derhal atılması gerekenler!


*"Ben kimi kandırıyorum, asla isteklerime kavuşamam" düşüncesi!

*Ayakları sıkan ayakkabılar isterse Charles jourdan marka olsun!

*İnatla gardıropta duran ama asla giymeyeceğinize inandığınız giysiler..

*Gerçekten nefret ettiğiniz bir erkeğin aşk mektupları... {Hala duruyor mu yoksa ne ayıp! :)}

*Gerçekten çok çirkin gözüktüğünüz resimler { bu tip resimleri zaten anında yok ediyorum :) }

*Üzerinden beş günden daha fazla geçmiş aliminyum folyoda sarılı herhangi bir şey...

*Doğaya zarar veren her şey... plastik şişeler, torbalar vesaire...

*İyi şeyler sabredip bekleyenlere gelir düşüncesi

*Artık gerekmeyen telefon numaraları adresler...

*Nerdeyse bitmiş kurumuş kozmetik malzemeleri

*Gününü doldurmuş ilaçlar...

*Delik kaçmış çoraplar, eskimiş iç çamaşırları...

*Size değer vermeyen bencil her defasında kalbinizi kıran erkek arkadaşınız! :)


Benim listeye eklemek istediğim; bi an evvel atılması gerekliler...

*Keşkeler... Keşkeleri bi an evvel hayatınızdan çıkarın...

*Asla geçmişe takılıp kalmamak. Daima ileriye bakmak... Unutmayın "Her gün yeni bir başlangıçtır...!" :)

*Kötü enerji veren çevrenizdeki herkes! Özellikle sizi kıskananlar! Hayatınızdan çıkaramıyorsanız dahi uzaklaşın... Mesafe koyun.

*Sizde kötü anıları olan giysiler, eşyalar, objeler... { özellikle bunlardan bir an evvel kurtulmalısınız... }

*Sürekli negatiflik... Yaşama karamsar umutsuz bakmak...

Image Hosted by ImageShack.us


Her sene iki kez tekrarlanan arınma dönemlerim vardır... Evde ve kendimde gereksiz gördüğüm her şeyden kurtulma dönemleri...

Biri yıl başlarında; bu daha çok kendim için hayatımla ilgili yeni kararlar listesi, herşeyi sıfırlama... Kendimi yenileme, geliştirme vesaire...

Diğeri evim için; Unutmayın! Evlerimizde nefes almak ister... Özellikle bahara denk getiririm ki doğayla birlikte yeniden doğuş olsun diye... Ayrıcada; Gereksiz eşyalar evde olumsuz bir enerji alanı oluşturuyor gibi geliyor bana her zaman...

Size de tavsiye ederim baya işe yarıyor kuş gibi hafifliyorsunuz...


Birde birçok kimsenin aksine antikaya düşkünlüğüm yoktur benim... Başkalarının daha evvel kullanmış olduğu bir obje beni rahatsız eder nedense! Onun ruh halinin kızgınlıklarının, korkularının, kötü enerjilerinin, en önemlisi kaderinin ona sinmiş olabileceği düşüncesidir belki de antikaya bu kadar uzak oluşumun sebebi...

Bu konuda daha önce okuduğum şu aşağıdaki yazı beni çok etkilemişti;

"Kullanılmış eşyalarda bayat enerjiler birikir. Dokunulmaktan dolayı kapı ve pencerelerde, koltuklarda, sandalyelerde, masalarda, yataklarda v.b. kullananların enerjisi siner. Bu eşyalar da nefes almalıdır. Aktardan alınacak kayatuzu soğuk suda eritilerek onunla tüm eşyalar ve döşemeler silinmelidir. Gelip giden misafirlerinizin bıraktığı enerjiler de bu yolla temizlenir. Antika seviyorsanız, daha önce kimin kullandığını bilseniz bile, antikalarınızı kayatuzu-su eriyiğiyle silerek veya ispirtoyla yaktırarak temizletebilirsiniz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...