2 Ekim 2012 Salı

Doğru Sorular!


Her gün hayatımızın geri kalanını etkileyecek yüzlerce seçim yapıyoruz. Bazı kararlar kolay, bazıları çok zor veriliyor. Bazıları başarısızlıklarla sonuçlanırken, bazıları doğrudan başarıya götürüyor. Bazıları tamammen önemsiz görünürken, bazıları ölüm kalım meselesi haline geliyor.
Fakat asıl bilmemiz gereken yaptığımız her seçimin hayatımızı ciddi bir şekilde değiştirebileceğidir. Seçim hakkı bize verilen en değerli armağandır. “Bugün” lerimiz üç gün, üç ay, üç yıl önce yaptığımız seçimlerin sonucudur. Sürekli olarak bilinçsizce kararlar verdiğimiz için hayatımız istediğimiz gibi gitmiyor. Şu andaki realitemizi anlamak istiyorsak, geçmişte yaptığımız seçimlere bakmalıyız. Aynı şekilde gelecekteki koşullarımızın nasıl olacağını bilmek istiyorsak, bugün yaptığımız seçimlere bakmamız gerekir.  Belkide yaşamımıza hiç bu şekilde bakmadık. Fakat şu bir gerçek ki geleceğimiz şu an verdiğimiz kararlarımızın bir sonucu olacaktır.
Gerçekten hayatımızın farklı olmasını istiyorsak, o zaman şu andan itibaren farklı seçimler yapmalıyız. Birçoğumuz alışkanlıktan, tembellikten, korkudan, rahattan dolayı aynı seçimleri yapmaya devam ediyor ve neden farklı sonuçlar alamadığını merak ediyor. Bilinçli seçimler yapmazsak geçmişimizi tekrar eder dururuz.
Doğru sorular, motive edici davranışları açığa çıkarmak için  hazırlanmış on güçlü sorudan meydana gelmiştir. Bu sorulara vereceğiniz yanıtlar, düşüncelerinizi berraklaştıracak ve en iyi, en doğru seçimi yapmanız için sizi destekleyecektir. Soruların  basitliğine aldanmayın. İnanılmaz derecede güçlüdürler ve her durumda  her karar noktasında kullanılabilirler. İşte, doğru sorular;
1. Bu seçim beni ilham verici bir geleceğe mi götürecek yoksa geçmişe saplanıp kalmama mı neden olacak?
2. Bu seçim yaşamıma güç mü katacak yoksa yaşam enerjimi mi çalacak?
3. Bu durumu büyümek ve gelişmek için bir katalizör olarak mı yoksa kendimi yıpratmak için mi kullanacağım?
4. Bu seçim beni güçlendirecek mi yoksa güçsüz mü bırakacak?
5. Bu inançtan mı yoksa korkudan mı kaynaklanan bir seçim?
6. Bu seçimi kendimi sevdiğimden mi yoksa kendimi sabote etmek için mi yapıyorum?
7. Kendim için mi yaşıyorum yoksa bir başkasını mı memnun etmeye çalışıyorum?
8. Neyin doğru olduğuna mı yoksa neyin yanlış olduğuna mı bakıyorum?
9. Bu seçim beni uzun süreli olarak mı tatmin edecek yoksa kısa süreli  olarak mı?
10. Özbenliğimi mi yoksa egomun yönlendirmesiyle mi seçimlerimi yapıyorum?
Neden özellikle bu sorular? Kaliteli seçimler yapmak için net olmak gerekir.
Yaşamımızın kalitesi de yaptığımız seçimlerin toplamıdır.
Karar vermek zorundasınız: hiç bir yere gitmeyen bir yol yada hayallerinize götüren yol siz seçin…
Doğru Sorular / Debbie Ford
Alıntıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...