23 Ağustos 2013 Cuma

Çayımın şekeri!:)

Biliyorsunuz biz milletçe çayı pek severiz. Hatta Türklerin Milli içeceği ne deseniz benim aklıma ilk sırada gelir o derece!:) 
Çay dengeli tüketildiğinde inanılmaz faydaları olan bir içecek. Tabi bunun içinde şeker dozunun iyi ayarlanmasına çok dikkat etmek gerekiyor. Benim gibi çok şekerli bir çay içiyorsanız o faydaları unutun gitsin! Zira bir bardağa bi tatlı kaşığı şeker atıyorum desem hiç abartmamış olurum heralde:) Hatta utandığım için o kaşığın tepeleme dolu olduğunu söylemiyorum bile!:)






Bu arada dikkat etmeniz gereken bir diğer husus günlük tüketim oranı.

Uzmanlar günlük çay tüketiminin 4 bardaktan fazla olmamasını tavsiye ediyor. Bundan sonrasında ekstra içtiğiniz her 1 bardak çay için ise ekstra 1 bardak su içilmesini öneriyorlar. Çünkü aşırı derecede tüketilen çay vücutta demir emilimini ters yönde etkilediği gibi toksik madde birikimine neden oluyor.. 

Eğer siz -evet ben kararında tüketiyorum- diyorsanız da; İşte çayın vücudumuza yararları…

  • Kanser riskini azaltır
  • Kolesterolü düşürür,
  • Beyni korur,
  • Hazmı kolaylaştırır.
  • İçerdiği florid nedeniyle diş çürüklerini önleyici etkiye sahiptir,
  • Flavonoid; bitkilerden elde edilen, besinlerde doğal olarak bulunan antioksidantdır,
  • Kan damarlarının genişleterek kanın vücuttaki dolaşımını kolaylaştırır,
  • Yapılan birçok araştırmaya göre; günde maksimum 2 kupa çay tüketmenin kalp krizi ile ölüm riskini azalttığı ortaya çıkmıştır.



İşte bööyle canım blog:)
Bu kadar çok çaydan bahsetmişken dilime Aynanın o şahane şarkısı dolandı.. 
Bugün sizinde dilinizde olsun, gün boyu mırıldanın hadi bakalım :)

Nasıl olcek bu işler dedim
Kurt kuzuyla yan yana
Bir de aşk olmaz dedim
Ama sen çıkıverdin karşıma

Dünyaya seni bulmaya geldim
Bu dünyaya senin olmaya geldim

Çayımın şekeri gitarımın teli
Yazımın sıcağı kışımın ocağı
Denizimin sesi melodimin esi
Her şeyimsin sen...

♫ ♬ ♪ ♩ ♪




6 yorum:

  1. çayı üç şeker içiyordum (bir zamanlar,) ve şekersiz çay içemem diyordum.6 ay olacak neredeyse sıfır şekerle içiyorum şuan.nasıl mı oldu? çok kolay 1-2 gün en fazla 3 gün üç günü geçmeyecek çayı şekersiz için sevmesenizde o şekilde içmeye devam edin.ilaç gibi düşünün.4.günü şekerli çayı içmek istemiyor ve içemiyorsunuz.şeker çayın gerçekten aslında tadını bozuyormuş inanın.şuan çayın tadı kokusu çok daha net.yıllarca çay içmişim sanmışım.ben çaya şeker atmayı bıraktı isem inanın herkes bırakır.bu arada ismim vazgeçtim rumuzum balarısı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mii? İnanın şu sıralar sürekli bu kararı almak için zorluyorum kendimi.. Ve bunu duymakta tam şu anda ilaç gibi geldi.. Hayır çok tatlıya düşkünlüğü olan biriside değilim ama.. işte çayda alıyorum demek ki tüm tatlı ihtiyacımı?

      Teşekkürler balarısı:) Bakın işte bundan sonra sizi unutmam mümkün değil balarısı:)

      Sil
  2. Bende tavsan kani cayi 1 tatli kasiyla icerdim,ne zamanki saglikli beslenme diyet olaylarina giristim ogünden beri sekeri cok azaltim.Kahve sekersiz oluyorda siyah cayi sekersiz icemedigim icin biraktim.
    Tatlandiricilar özellkile stevia cayin tadini bozuyor zevk alamadim.
    O yüzden haftada bir keyif cayi icersem o zamanda sekerli oluyor.
    Ayrica bazi insanlarin agzinda sekere karsi koruyucu elzimler üremiyormus ,benim gibi dis dr.um sekeri kesinlikle birakmami söylemisti.dis etlerim cok hassas .

    Ama bende duymustum sekersuz cayin lezzeti daha yogun ,baska diye ama ben demli cay sevdigimdenmidir bana aci geliyor.icebilenlere afiyet olsun,.
    Siz bi deneyin belki banada cesaret gelir.Sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kararı henüz alamadım:) Azaltmayı denemek bile çok zorladı.. Bloğada özellikle yazıyorum ki belki davam haline gelir hadi bakalım:) Bakalım ne olacak bende merak ediyorum.. :))

      Sil
  3. şekersiz çay güzeldir....tadı kokusu rengi daha nettir.azaltmak işi daha zorlaştırıyor bence direk şekersize geçmek daha etken.çünki sıfır şekerle çayın direk kendi aromasına alışıyorsunuz.ama tek şekere dahi düşseniz algı çayı değil şekeri alıyor.ve az diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsunuz aslında mantıklı geldi..

      Sil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...