9 Kasım 2013 Cumartesi

Cilt bakımında Nar dosyasını açalım mı?:) Evet evet, hemde hiç kapanmamak üzere!:)


Şimdi ben sürekli o faydalı bu faydalı blogta yazıyorum ya, beni öyle çok meyve yiyen biri sanmayın!
Ayy, hemde hiç sanmayın:) Ben var ya hani böyle meyveyi soyulmuş hazır getirilse tabakta bırakan biriyim.. Bi çok meyveyle samimiyetimin geçmişi yakın geçmiştir!:)
Nar da aynı şekilde yüzüne bakmadığım meyvelerdendi... Hatta "aman ne anlıyorlar ki bu çekirdek dolu şeyden" derdim... İtiraf ediyorum evimize aldığım ilk Narı da yılbaşı için bereket niyetiyle almıştım. Ve bir tanesinin bile tadına bakmamıştım..
Sonraları -hani hep diyorum ya bana kömür faydalıymış diyin yerim- işte o inanılmaz faydalarını öğrendikten sonra hoşlanmaya başladım yavaş yavaş, lakin bu defada ayıklaması ile başım hoş olamadı bir türlü...
Zira mutfaktan çıktığımda orada bir Nar mı ayıklandı yoksa tavuk mu kesildi belli değildi...:)
Elim, yüzüm, üstüm, başım, dolap kapakları, fayanslar hatta tavana bile sıçrattığımı bilirim..
Her yer kıpkırmızı, kabus gibi!
Şimdilerde o nar ayıklayan basit şeyi icat ettiler de iş kolaylaştı...

"İnanılmaz faydaları" dedim... Çünkü çok eski çağlardan beri Narın yaraları iyileştirici yönü keşfedilmiş ve kullanılmaktaymış. Sonra kozmetik sanayinin keşfiyle nar özü, kullandığımız cilt bakım ürünleri ile de buluşuvermiş...

Narın bu kadar ilgi çekmesinin en önemli sebebi antioksidan özelliği... Cilde faydaları arasında yaraları iyileştirdiğini söylemiştik dolayısıyla sivilceleri azaltması ve anti aging sağlaması geliyor...
Ayrıca B5 ve C vitaminleri yönünden zengin olan Nar; ellagic asit, punicic asit ve omega 5 yağ asitleride içermekteymiş ki bunlarda cildi tahrip eden serbest radikalleri nötralize etmekte ve yaşlanma etkilerini azaltmakta ve güneşin zararlı etkilerinden de cildi korumaktaymış..

"Sivilceler: Çoğunlukla cilt yüzeyinde bakteri birikimi, sindirim sorunları ve hormonal dengesizlikler yüzünden ortaya çıkan sivilceler nar ile azaltılabilir. Narın sivilce oluşumunu azaltma etkisi sindirimi düzenlemesi, antioksidan etkisiyle toksinlerin cilde verdiği hasarı azaltması ve kan dolaşımını arttırmasından ileri gelmektedir. Mevcut sivilceler içinse bir miktar nar suyunu pamukla sivilcelerin üzerine daha hızlı kurumalarını sağlayabilirsiniz. Nar suyunun bir diğer faydası sivilceler geçtikten sonra cilt yüzeyinden oluşan lekelerin görünümümü oldukça hafifletmesidir.
Anti Aging: Nar suyu yaşlanmanın cilt üzerindeki olumsuz etkilerini önemli oranda azaltır. Bunun nedeni, narın cilt sağlığı ve yeni cilt hücresi üretimi için gereken neredeyse tüm antioksidanları içermesidir. Nar suyu kolajen ve elastik üretimini arttırarak cildin sıkılaşmasına yardımcı olur ve kırışıklıkların görünümünü hafifletir.

Yaralar: Nar çekirdeği eski çağlardan günümüze yaraları iyileştirmek için kullanılan doğal bir üründür. Aynı zamanda cildi etkileyen enfeksiyonlara karşı koruma sağlar ve yaranın iyileştikten sonra ciltte kalan izini önemli oranda azaltır.{Alıntıdır}"

Narın faydaları elbette bu kadarla sınırlı değil ben bugün sadece ciltle ilgili olan kısmından bahsetmek istedim..

Evveet, gelelim sadede...Narla ilgili bu çok önemli bilgileri -geçte olsa- öğrendikten sonra NRL ne yapıyor olabilir ki acaba?:)
Tabi ki maske!:)

Bir çok kozmetik ürününde Nar özü mevcut ancak ben doğal doğal kullanmayı daha çok seviyorum...


Nar suyunu cilt bakımında ben nasıl kullanıyorum? 

Bunun için öncelikle Narı ayıklamanız gerekiyor pek tabii:)

*Bir kaseye suyunu sıkıp, biraz mısır unu ile karıştırıyor ve cildime sürüp hafif peeling yapıyor 20 dakika bekletip yıkıyorum..

*Bazende çekirdeği ile birlikte rondoda çekip öylece sürüyorum..

Diğer maske tariflerinizin içerisinde de kullanabilirsiniz.

Mesela bir tatlı kaşığı Nar suyu, bir tatlı kaşığı maya, iki damla saf zeytinyağı ile karıştırıp maske yapılabilir diyor Suna Dumankaya..

Biraz nar suyu ve elma sirkesi karıştırıp pamukla cildinizi silebilirsiniz diyor Ebru Şallı..

Bu da Mehmet Özden bir tarif; yumurta sarısı yoğurt ve biraz Nar suyu karıştırıp temiz cildinize sürüyorsunuz.. {Cildiniz yağlıysa yumurtanın beyazını kullanıyorsunuz.}İçine balda ilave edilebilir..


Bu da Cilt sıkılaştırıcı bir maske
1 tatlı kaşığı yaş maya
1 çay kaşığı nar suyu
3 damla saf zeytinyağı
1 tatlı kaşığı yaş maya, 1 tatlı kaşığı nar suyu ve 2 damla saf zeytin yağını karıştırın. Bu karışımı temizken tüm yüzünüze özellikle de göz çevrenize yayın. 20 dakika kadar beklettikten sonra, yüzünüzü önce ıslak bir havluyla silerek yumuşatın. Ardından da yüzünüzü bol suyla durulayın. Kısa zamanda sonuç almak için bu formülü haftada en az 3 kez uygulayın. Ayrıca yüzünüze her gün nar suyu sürmeyi de alışkanlık haline getirin. Çünkü nar suyu hücre zarlarına esneklik kazandırır ve cildi gerer. diyor Suna Dumankaya

Bu maske Haftada 3 gün bazen sütle ya da elma suyuyla da hazırlanabiliyormuş

Bir diğer maske

Gerekli Malzemeler
1 avuç kadar nar
2 yemek kaşığı yoğurt
Çay kaşığının 4′te 1′i kadar zerdeçal
Hazırlanışı ve Uygulama
Tüm malzemeleri kıvamlı bir krem elde edene kadar blenderdan geçirin. Yüzünüzü ılık suyla yıkadıktan sonra hazırladığınız karışımı göz çukurunuzu dışarıda bırakacak şekilde tüm yüzünüze sürün. 20 dakika beklettikten sonra ılık suyla durulayıp kurulayın. Son olarak sürekli kullandığınız bir nemlendiriciyle yüzünüzü nemlendirin. 

İşte böyleyken böyle:) Bu haftanın cilt bakımında- ne yazık ki sırf ön yargım ve üşengeçliğim sebebiyle geç tanıştığım bir Meyve olan Nardan, geerçekten çok özür diliyor ve konuk olduğu için teşekkür ediyorum)


*Eh yani, başındaki taçtan da mı anlamadın Narın mutfakların Kralı olduğunu NRL?
Teessüf ederim!:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...