19 Nisan 2014 Cumartesi

İnsanın varoluş sebebi üzerine

Ahmed Hulusi' den beğendiğim bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim..



Dünyada insanın varoluşunun iki ana sebebi vardır:

1. Ölüm ötesi sonsuz hayatın değişik boyutlar hâlinde devam edecek şartlarına, biyolojik beyni en iyi şekilde değerlendirmek suretiyle hazırlanmak.

2. "Nefs"ini tanıyarak "RABB"ini bilmek ve böylece hakikatin olan ALLÂH'a ermek!.
Birinci şıkkı daha önceki yayınlarda detaylı bir şekilde açıkladığımızı düşünerek bu ve bundan sonra yayınlamayı tasarladığımız iki kitapta insanın "manevî hayatıyla" ilgili konuları izah etmeye gayret edeceğiz.

Düşünerek, sorgulayarak, araştırarak ve öğrendiklerinin gereğini tek tek yaşamında uygulayarak geçen 30 küsur yıldan sonra; edindiğim bilgileri, bulguları ve deneyimi, Rasûlullâh Aleyhisselâm’a hizmetim, insanlığa borcum anlayışıyla sizlere ulaştırıyorum.

"Okur" - "yazar" bir "düşünür", olmamın dışında, hiç vasfım, ünvanım yoktur!.

Kim, bize mürşitlik, şeyhlik, hocalık, önderlik, liderlik ve bu gibi pâye yakıştırırsa, bu o kişinin kendisini aldatan zannı ve tasavvuru dolayısıyladır!.. Biraz da Din ve tasavvuf konusundaki cahilliğindendir!.

Benim dinim, Muhammed Mustafa Aleyhisselâm’ın Dini'dir!..
Benim mezhebim, Muhammed Mustafa Aleyhisselâm’ın mezhebidir!..
Benim tarikatım, Muhammed Mustafa Aleyhisselâm’ın tarikatıdır!..
Benim meşrebim, Muhammed Mustafa Aleyhisselâm’ın meşrebidir inşâallâh!..

Kısacası;

Ahmed Hulûsi, MUHAMMEDÎ'dir!..

Elden geldiğince "okur" - "yazar" ve "düşünürdür"!.. Ve düşündüklerini, arzu edenlerle paylaşandır; işte hepsi o kadar!..

Dostlarım,

Lütfen elinizden geldiğince hakikati araştırınız ve yarın size hiçbir faydası olmayacak "dedi-kodu"yu "gıybeti" derhâl terk ediniz!..
Neyinize gerek insanların hâlleri, yaşamları!.. Siz, geleceğinize ışık tutacak fikirlerle, düşüncelerle ilgilenin!..
Biz bu dünyaya başkalarının neler yapıp neler yapmadığıyla uğraşmak ve onları yargılamak üzere gelmedik!..

Zaten hepimiz bu dünyada yaptıklarımızın cezasını tam hakkıyla göreceğiz!.. Bundan kesinlikle kuşku duymayın!.. Çünkü sistem, bir mekanizma olarak yürürlüktedir.

Herkes yaptığının sonucuna katlanacaktır!..
Öyle ise, bırakın insanların yaptıklarıyla kafanızı meşgûl etmeyi!.. Başkalarının kulvarlarıyla ilgilenip yol almaktan geri kalacağınıza; kendi kulvarınızda olabildiğince ileriye gitmeye çalışın!

Biliniz ki, İNSANLAR FİTNEDİR; yani imtihan vesilesidir!

Onlardan Rabbinize, Melikinize ve İlâhınıza sığının!

Bu âyeti kerîmeye çok dikkat ediniz:

"Kul;
Eûzü Bi'RABB'in nâs;
MELİK'in nâs,
İLÂH'in nâs,
min şerr'il vesvâsil Hannas,
elleziy yüvesvisü fiy sudûr'in nâs,
min el CİNNETİ ven NÂS!.."

Hemen hepinizin bildiği "NÂS" = "İNSANLAR" Sûresi'nin yorumuna girmeyeceğim burada elbette... Ancak, konumuzla ilgili olarak son âyetindeki çok çok önemli bir noktaya, değerli bir arkadaşım istediği için dikkatinizi çekmek istiyorum.
Bu sûrenin son âyetinde, hiçbir sınırlama ve ayırım yapılmaksızın şöyle uyarılmaktayız:

"Bütün görünmeyen varlıklardan; ve İNSANLARDAN sığınırım!" de... "RABB'ime, MELİK'ime ve İLÂH'ıma!"

Tek şansımız olan şu kısacık dünya yaşamını, Hakikatı kavrayıp gereğini yaşamak ve ölümötesi boyuta hazırlanmak yerine; insanların dedi-kodusuyla harcarsak, sonuçta çok çok yazık olacaktır bize!..

"İNSANLARDAN sığınmak" demek, "onların bizim için oluşturacağı fitne yani imtihanlardan sığınmak" demektir!..

"İNSANLARIN hakikati olan ALLÂH'ı" göremeyerek, onlara kötü davranmak, hakkını yemek, dedi-kodu ve gıybetini yapmak, iftira etmek; kısacası, yüzünü çevirdiğin her mahalde ALLÂH'ı değil İNSANLARI görmek, ALLÂH'a sığınılması gereken en önemli belâdır!..

İşte "tasavvuf" çalışmaları ve terbiyesinin çok önemli bir amacı da insanı bu en büyük belâdan; perdelilikten korumaktır...
Bu yüzdendir ki "tasavvuf" en değerli konudur!..

Allâh nasip ede...
Kolaylaştıra...
Muvaffak ede!..
AHMED HULÛSİ

2 yorum:

  1. Bir insan sabahtan akşama mümin olup, akşam kafir olabiliyormuş. Sabahtan akşama kafir olup akşam mümin olabiliyormuş.. Hiç kimse ben günahsızım diyemez..Herkesi ancak Allah yargılayabilir..Üstteki yazı doğru yolun ta kendisi..Uyana aşk olsun ..Kendimi öyle şanslı görüyorum ki, bana iyiyi kötüyü gösteren rüyalarım var nas surelerini okumam gerektiğini rüyamda çok göedüm...Rüyalarımı çok eskiden dikkate alsaydım kim bilir belki bende bir ilim dağıtıcısı olabilirdim..

    YanıtlaSil
  2. Olay budur iste...Cok tesekkur ederim,harika bir yazi,cok begendim...

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...