23 Kasım 2014 Pazar

MESNEVİ’DEN KUŞUN ÜÇ ÖĞÜDÜ



BİR ZAVALLI KUŞ hile ile, tuzak ile yakalanmıştı. Kendini yakalayan kişiye dedi ki:
-Ey efendi! sen hayatında pek çok sığır ve koyun yemişsin ve pek çok deve kurban
etmişsindir. Sen onların etleriyle bile doymamışken, benimle hiç doymazsın!
Beni serbest bırak, sana üç öğüt vereyim. Vereyim de bil bakalım ben aptal mıyım yoksa akıllı mı?
Birinciyi elinde iken, ikinciyi uçup çatının üzerine konduğumda, üçüncüyü de şu
ağacın üzerinde söyleyeceğim.
Öğüdümü dinlersen mesut olursun.
Avcı kuşa inandı, biraz da merakından teklifi kabul etti.
Kuş, elindeyken vereceğim öğüt şudur dedi:
“OLMAYACAK ŞEYLERE KİM SÖYLERSE SÖYLESİN İNANMA”
Avcı onu bıraktı, evin çatısına uçan kuş oradan ikinciyi söyledi :
“GEÇMİŞ GİTMİŞ, ELİNDEN ÇIKMIŞ BİR ŞEY İÇİN ÜZÜLME, SENDEN GİDENİN ARKASINDAN HASRET ÇEKME”
Kuş oradan ağacın üzerine uçtu ve üçüncü öğüdü söylemeden önce :
-İçimde on dirhem ağırlığında çok kıymetli ve eşi bulunmaz bir inci vardı.. O inci seni
de çoluk çocuğunu da servete kavuştururdu, fakat kısmetin değilmiş ki kaçırdın.
Dedi.
Avcı bu sözleri duyunca gebe kadının doğum sırasındaki bağırması gibi bağırıp
dövünmeye başladı.
Kuş, ben sana, ”sakın elinden kaçan -gelip geçen bir şey için üzülme, gam çekme
demedim mi” dedi.
-Madem ki inci gitti, niye dövünüp duruyorsun? Sana söyledikleri anlamadın mı?
-Ayrıca ilk öğütte, “ olmayacak bir şeye kim söylerse söylesin inanma” dememiş
miydim?
A benim aslanım, ben kendim, üç dirhem gelmez bir kuşken, içimde on dirhemlik inci
ne arar?
Adam biraz kendine gelir gibi oldu.
-peki üçüncüyü söyle o zaman dedi

KUŞ:
Verdiğim şu iki öğüdü tuttun da üçüncüyü mü istiyorsun?
-UYKUYA DALMIŞ BİR KİŞİYE ÖĞÜT VERMEK, ÇORAK YERE TOHUM EKMEKTEN FARKSIZDIR, dedi ve uçtu gitti.

1 yorum:

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...