16 Mart 2016 Çarşamba

"Öğretmen kapıyı açar , ancak ilerleyecek olan sizsiniz ..."



Bir Çin Atasözü diyor ki;
Öğretmen kapıyı açar ancak ilerleyecek olan sizsiniz.
Bir Fransız Atasözü de der ki; Bir atı suya götürebilirsiniz ama ona zorla su içiremezsiniz..
Yani bir insanı yanlış içerisinde gördüğünüz vakit istediğiniz kadar anlatın, eğer o kimse kendini o durumdan kurtarmak istemiyorsa asla ona yardım edemezsiniz, edemiyosunuz da. 
"Kendine iyilik yapmak istiyorsan değişmek zorundasın" dediğiniz birisi, "buda benim yapım naparsın insan değişemiyor can çıkmadan huy çıkmazmış" gibi kemikleşmiş bir inançla karşı koyuyor. Oysa ki her şey değişebilir... Değişmiyorsa orada bir direnç vardır. Kişi önce kendi bunu görecek, kabul edecek ve isteyecek.
Önceden olsa çok üzülürdüm, şimdi diyorum ki, yaşaması gerekiyorsa yaşayacak bu da onun öğrenmesi gereken imtihanı demek ki diyorum?!!
G.I. Gurdjieff diyor ki;Her kim ki uyanmak istemiyorsa, ne olursa olsun, bırakın uyusun!
.
Nasıl olsa zaman ona uygulamalı anlatacaktır!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...