20 Mayıs 2016 Cuma

Peygamberimizin Hz Ali'ye Öğrettiği Huzur Duası


Hz.Peygamber Aleyhisselam, Hz.Ali Efendimize hitaben şöyle buyurmuştur:

“Ya Ali ! Ne zaman bir çıkmaza, belaya, sıkıntıya düşersen şöyle dua et.


La Havle Vela Kuvvete İlla Billlahil’Aliyyil’Azıym. Tebârekesmu rabbike zîl celâli vel ikrâm. Ve yebkâ vechu rabbike zûl celâli vel ikrâm(ikrâmi). Allahümme inni es'elüke bi ismikel azimül a'zam El hannân, El Mennân, Malik’ül mülki Zül Celâli Vel İkrâm. Allahumme entesselamu ve minkesselam, tebarekte ya zel celali vel ikram. Allahümme salli alâ seyyidina Muhamedin ve alâ âli seyyidina Muhammed kad dâkat hiyletiy edrikniy Yâ Rasûlâllah. Rabbenâ, ic’al ulkiye bin muhammed elûguz ve lenâ min ledunke nasîran ve veliyyen ve vezîren. Allâhumme rabbenâ zidni ve ulkiye bin muhammed elûguz ilmen ve âtinâ fîd dunyâ haseneten ve fîl âhirati haseneten. Ve kul rabbi edhılnî ve ulkiye bin muhammed elûguz mudhale sıdkın ve ahricnî ve ulkiye bin muhammed elûguz muhrace sıdkın vec’al lî min ledunke sultânen nasîrân. Allâhümme hirlî vahterlî. Amin.

Sıkıntılı anlarında bu duayı okumaya devam edersen Hak Teala bu duanın hürmetine düşmüş olduğun durumdan seni kurtarır.” buyurmuştur.


Manası:
Güç ve kuvvet, sadece Yüce ve Büyük olan Allah’ın yardımıyla elde edilir.Celâl ve İkram Sahibi Rabbinin İsmi Çok Yüce’dir. Ve celâl ve ikram sahibi Rabbinin Zatı bâki kalacaktır. Ey Allah'ım! selâm Sen'dendir ve barışa ulaşmanın Sen'den başka yolu yok. Ey ikramı bol Yüceler Yücesi! Bize barış ver, bize huzur ver. Allah’ım Efendim Muhammed’e ve O’nun ehline salât eyle. Çok sıkıntım var, bana yardım et yâ Rasûlallâh. Ey Allahım rabbim bize dünyada da iyilik ver, ahirette de iyilik ver. Rabbim! Gireceğim yere doğruluk ve esenlik içinde girmemi sağla. Çıkacağım yerden de beni doğruluk ve esenlik içinde çıkar. Allahim! yapacagim işde bana hayirlisini ver. Benim için hayirli olanini seç, en hayirlisini nasîb eyle. Amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...