4 Ağustos 2016 Perşembe

Baş ağrısı ve halsizliğin çaresi SU!



Beni biliyorsunuzdur artık SU içmek ile ilgili yıllardır çözemediğim bir sıkıntım var:) Hayır insan iki üç gün su içmeden durur mu, ben öyleyim valla.. Arada bir geliyorlar tamam bundan sonra her gün içeceğim diyorum çok geçmiyor ki kendime verdiğim sözü unutuyorum,
Her neyse, geçen haftadan beri ara ara baş ağrısı nüksetince aklıma geldi.. Çünkü vücudun bazı durumlarda bu şekilde susuzluk alarmı verdiğini çok önceden duymuştum. Haliyle SU konusu da (benim için) tekrar gündeme geldi:)
Hem size de hatırlatma oluyor bence:)

Bakın  neler yapıyormuş susuzluk


- Baş ağrısı, unutkanlık ve konsantrasyon bozukluğu: Beynin %90’ı sudan oluşmaktadır. Bu nedenle susuzluğun ilk belirtileri beyin fonksiyonlarında ortaya çıkmaktadır. Oluşan baş ağrısı ilaç kullanmaya gerek kalmadan sadece su içmekle bile tedavi edilebilir.   

 - Ciltte kuruluk: En büyük organ deridir. Susuzluk nedeniyle ciltte meydana gelen kuruluk, kırışıklıklara neden olur. Ne kadar çok su tüketilirse,yaşlanma belirtilerini o kadar geç ortaya çıkar.


 - Kalpte yorgunluk: Alınan sıvı miktarı yeterli ise kalbin çalışma hızı normal olacak ve ritm sorunları daha az yaşanacaktır.


 - Saç dökülmesi ve kepeklenme : Az su tüketimi saç derisi kuruması ile birlikte kepeklenmeye neden olabilir. Bu da saç derisinin tutulmasını azaltıp, saç dökülmelerine zemin hazırlayabilir.


 - Kabızlık : Sindirim sitemi daha yavaş çalışır ve kabızlık meydana gelebilir.


 - Kas Krampları: Su, eklem sağlığımız için çok önemlidir. Eklemlerimizdeki özellikle hareketi sağlayan kıkırdak dokusunun su oranının yüksek olması gerekir. Bu oran azaldığında eklem hastalıklarına yakalanma riski artar. Su tüketimi ile kasların  elastikiyeti artacak, bu da eklem ve kemik sağlığını olumlu etkileyecektir. Su tüketimi eklem sağlığı açısından faydalı olduğundan daha iyi bir egzersiz imkanı verecektir.


 - Düzensiz tansiyon: Uzun vadeli susuzluk ciddi problemlere neden olur. Tansiyon, kan dolaşımı, sindirim, böbrek görevleri ciddi olarak etkilenmektedir.


 - Böbrek problemleri görülebilir: Böbrekler aynı zamanda boşaltım sistemidir. Yani vücudu toksit maddelerden uzaklaştıran sistemdir. Bu sistemin çalışması için bol sıvı gerekir. Çünkü toksit maddeler de su ile atılır.


 - Vücut direnci : Gribe karşı da, vücut direnci için de susuzluğun bertaraf edilmesi çok önemlidir.





Hadi HEMEN  bir bardak SU İÇELİM. İçtiğimiz suya birde niyet yükleyelim ohh miss:)

Bu su bana şifa oluyor. Bedenim ve tüm hücrelerim yenileniyor.

1 yorum:

  1. Cok dogru bi tesbit ben de su icmeyenlerdenim fazla hep icecem derim kalir

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...