18 Ekim 2010 Pazartesi

"Izgarada da pizza mı olurmuş?" deme, dene! :)

Bir kaç gündür yeni bir keşfim var, yok aslında yeni keşif demeyelim de bu sıra taktım demek daha doğru olur.
Home TV.
Sabahtan akşama izlediğim tek kanal şu sıralar o. Sanki benim için hazırlanmış tüm programlar. Başından ayrılamıyorum. Dekorasyon, güzellik, sağlık ve yemek.
Özellikle yemek programları şahane!
Hani lüks restoranlarda otellerde bir yemeği çok beğenirsinizde sorsanız asla tarif vermezler. Hah, işte bütün sırlar Anne Burrell'la ortaya dökülüyor. "Şefin sırları" böyle bir program. Herkesin anlayabileceği, rahatlıkla uygulayabileceği bir dille anlatılıyor her şey.
Bugün ızgarada pizza yapıyordu açtığımda. Programın bitmesini zor bekledim. Bitmesi ile birlikte mutfaktaydım bile :)
Anlayacağınız o ki bu akşam bizim menüde ızgara pizza vardı :)
Yapılışı çok basit!

Bir bardak undan beş adet pizza çıktı. Malzemeyi ona göre ayarlayın işte. Biraz maya, zeytinyağı, tuz ve su hamurumuzun tüm malzemesi bu. Hamuru yoğurup mayalanması için bir köşeye koyuyoruz.
Üzeri içinse aslında bu kısmı tamamen sizin zevkinize kalmış. Pizzanızı ne'li seviyorsanız malzemeniz o.

Sen ne koydun derseniz?
Önce balkondaki minyatür bahçeden biber toplanır! :)
Minik doğranmış domates, zeytin, yeşil biber, mısır ve sucuk. Hepsini çok ufak doğrayıp bir kapta karıştırdım. Ayrı bir yerde kaşar rendeledim.
Ve mayası gelmiş hamuru alıp küçük küçük bezeler yapıyoruz. Her birini tabak büyüklüğünde merdane yardımı ile açıyoruz.
Sonra ızgaramızda sürekli alt üst ederek kızartıyoruz.
Kızarmış pizza hamurlarımızın üzerine hazırladığımız içten koyuyor ve üzerine rendelediğimiz kaşarı serpiyoruz. Fırına verip kaşarlar eriyene kadar bekleyip çıkarıp afiyetle yiyoruz. :)

Ve ta- taam! Huzurlarınızda ızgarada pizza!




Ben yanına közlenmiş patlıcan salatası yaptım! Çook güzel oldu.
M-mm enfes!

Şimdi aklıma gelen şeften bir tavsiye de patates pastası. Et yemeklerinin yanına harika gidiyor. {Resim çekmeyi unuttum ama siz gözünüzde canlandırın işte} :)
Patatesleri incecik {adeta cips gibi} doğruyorsunuz. yapışmaz bir kalıba bir sıra patates bir sıra kaşar olmak üzere diziyor fırına veriyor ve kızartıyorsunuz. Sonra ters çevirip dilimliyorsunuz, hepsi bu!
Afiyet olsuun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...