7 Mart 2017 Salı

NE ÖĞRENDİK HAYATTAN ?



Her yaşta durup şöyle bir düşünürüz değil mi, bu yaşa kadar geldik gelmesine de, ne öğrendik peki hayattan!?
Hayatın anlamı ve amacı son senelerde çok değişti benim için!
Hayatımdaki şeylerin önem ve öncelik sırası bile...
Hayatı gerektiğinden fazla ciddiye almamayı öğrendim mesela!
Durum ne kadar vahim olursa olsun, soğukkanlılığımı yitirmemeyi, gülümsemeyi; her şeyi negatif ve kötü düşünen, mutsuz olan insanlardan ayrı kalmayı öğrendim…
Nerede ve ne şartlarda olursa olsun, yaşadığım yeri güzelleştirmeyi öğrendim…
Beni kızdıran birine cevap vermeden önce, 10 saniye düşünmeyi, nefes almayı ve kendime sakinleşmek için zaman tanımayı öğrendim…
Ne kadar çaba harcarsam harcayayım, bazılarının mutsuzluk için her zaman bir “neden” bulabildiğini öğrendim… ARTIK ÇABALAMIYORUM!
Sadece “ders almak” için arkama bakmayı, sadece “yüksek sesle düşünebilmek” için sorunumu bir başkasına anlatmayı öğrendim…
Yanıtını bilmediğim ve emin olmadığım konularda “Bilmiyorum” demenin daha faydalı olduğunu öğrendim…
Ağzımı kapalı tuttuğumda, fazla hata yapmadığımı öğrendim!…
İnsanların bana sadece, -benim izin verdiğim şekilde- davranabildiklerini öğrendim…
Başkaları için olumsuz düşünüp acımasız ve kırıcı olanların, aslında güçsüz kimseler olduğunu ve sevgiyi sadece güçlü insanların bildiğini öğrendim…
En önemlisi de, kendime gülmeyi, kendimle eğlenmeyi, kendimi sevmeyi öğrendim!
Peki siz? Siz neler öğrendiniz hayattan?..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...