20 Nisan 2014 Pazar

Çekirdek inancınızı bulmak için egzersiz

Psikolog David Fontana'nın, ‘Kendinizi Tanıyın Dilediğiniz Gibi Olun’ adlı kitabında körükleyici düşünceleri {çekirdek inancınızı} bulmak için şöyle bir egzersiz vardır;



“Rahatsız edilme olasılığınızın en düşük olduğu bir zaman diliminde birkaç dakikalığına sessizce oturun. Derin ve düzenli nefesler alarak bütün vücudunuzu gevşetin ve zihninizi boşaltın. İçinizde var olan ve keşfetmek istediğiniz duygusal tepkiyi düşünün. Şimdi de bu duygunun ortaya çıkmasına neden olan bir olayı aklınıza getirin. Hayalinizde bunu olabildiğince canlandırmaya çalışın. Şimdi de bu olayı canlandırdığınız anda aklınıza gelen ilk düşünce ya da izlenimi gözleyin, başka bir deyişle bu olayın bilincinize yansımasıyla buna bağlı olan duygunun ortaya çıkmasına müdahale eden düşünce ya da izlenimi gözleyin.”

Bunu yaptığınızda çekirdek inancınızı bularak bunları olumlamalarla değiştirmeniz mümkün..


3 yorum:

  1. Nural hanım günaydın; çok merak ettin rüya tabirelerini araştırdım, ya eminle alakalı bir şey bulamadım. Bu benim için ne gibi bir uyarı eminmiyim emindemiyim bilemedim..Bu gece geç vakitte yattım uykuya dalar dalmaz rüya gördüm..Rüyamda cinsi kangal olan bir köpek başıma atladı köpek beni sevdiğinden dolayı atladı, hemen uyandım okudum kendime ayetel kürsileri çok okudum esnedim inanılmaz biçimde esnedim gözlerimden yaşlar aktı..Resim filan paylaşıyorum Facebookta nazara uğruyorum diye düşünüyorum..Rüyayı buna yordum..Gecenin bir yarısıydı tekrar uyudum sabah uyandığımda ya emin diyerek uyandım rüyamda bir sürü ya emin dedim..bir sürü rüyalar gördüm..Ne alakaysa baskülde tartıldım, biriyle telefon görüşmesi yaptım..Çok rüya görmek ruhen ne anlama geliyor..??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok fazla rüya yorumlama olayına girmek istemiyorum, çünkü rüyaların kişiye özel olduğunu ve içinize nasıl doğuyorsa öyle hareket edilmesinden yanayım. Kalbinize nasıl ilham olduysa öyledir..

      Sil
  2. Siz ne kadar mükemmel birisiniz...Cevabın en güzelini verdiniz..Teşekkür ederin..

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...